Code: | CS30029 | ||||||||||||||||||||||||||
Acronym: | EST | ||||||||||||||||||||||||||
Section/Department: | Communication and Language Sciences | ||||||||||||||||||||||||||
Semester/Trimester: | 2nd Semester | ||||||||||||||||||||||||||
Courses: |
|
||||||||||||||||||||||||||
Teaching weeks: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||
Weekly workload: |
|
||||||||||||||||||||||||||
Head: |
Ricardo Jorge Melo Nunes |
||||||||||||||||||||||||||
Lectures: |
Maria Alcina Velho Dourado da Silva Marta Sofia da Luz Marcos Pinho Alves Ricardo Jorge Melo Nunes |
Portuguese
• Organize and plan personal work.
• Schedule the action steps taking into account the resources and time available.
• Intervenes in an efficient and organized manner.
• Works autonomously.
• Self-regulates your performance dealing with uncertainty.
• Princípios orientadores para a realização do estágio;
• Atitudes e princípios de inserção em contextos desconhecidos;
• Os papéis e funções do estagiário;
• Natureza das instituições;
• Orientação para a elaboração de relatórios.
This internship lasts 5 weeks full-time, with a pedagogy of
School work. The monitoring of the work during the internship, and for the
The discussion of the report is done on a mentoring basis.
Each student is expected to:
(A) is assiduous and punctual, (b) participates in the preparatory discussion of the internship, (c) is prepared to
(D) carry out the work programmed by the company;
The internship report.
The evaluation parameters are given to the entity providing the Internship and presented to the students in the
Preparatory sessions of the internship.
Elements of assessment:
A) Presence b) Attendance c) Realization of the Internship Report d) Presentation of the Internship Report e)
Qualitative evaluation of the External Coordinator; f) Examination - review of the reformulated Internship Report
Assessment Type Distribution assessment with final exam Assessment Components
NOTE: Although a work methodology had already been defined, centered on expository classes and using the Moodle platform, it was redirected with distance communication resources: Zoom. Thus, practically all the planning initially planned was maintained, having been adjusted in the working methods and techniques.
Exhibition classes
Elaboration of an internship report
Examination (only for recasting the report presented to the jury)
Ceia, Carlos, "Normas para apresentação de trabalhos científicos", Editorial Presença, Lisboa, 2008
Dourado, Alcina e Nunes, Ricardo – Regulamento de Estágios Curriculares – Curso de Comunicação Social, Instituto Politécnico de Setúbal, Escola Superior de Educação, Setúbal, 2003
Frada, João José Cúcio, "Guia prático para elaboração e apresentação de trabalhos científicos", Edições Cosmos, Chamusca, 1999
Loff, Ana Margarida Tortadés, "Guia prático para a elaboração de currículos e relatórios críticos de actividades", Formasau, Coimbra, 2003
Bibliografia:
Ceia, Carlos (2008) Normas para apresentação de trabalhos científicos, Editorial Presença
Correia, João (1998).Algumas reflexões sobre a importância da formação universitária dos jornalistas. Acesso
em Junho de 2000.Disponível em:
http://www.bocc.ubi.pt/pag/correiajoaoformacaouniversitariajornalistas.pdf
Dourado, Alcina e Nunes, Ricardo(2010).Regulamento de Estágios Curriculares – Curso de Comunicação
Social, Instituto Politécnico de Setúbal, Escola Superior de Educação, Setúbal
Fernandes, Luciana (2007).Da universidade às redacções : caminhos para um melhor ensino superior público
de jornalismo. Acesso em Novembro de 2007. Disponível em:
http://repositorium.sdum.uminho.pt/bitstream/1822/6426/3/MARINHO_2007_integracao_profissional.pdf
Mesquita, Mário e Ponte, Cristina (1997).Situação do Ensino e da Formação Profissional na área do Jornalismo.
Acesso em Novembro de 1998. Disponível em: http://www.bocc.ubi.pt/pag/_texto.php?html2=mesquitamariopontecristinaCursosCom1.html
Vercic, D., Verhoeven, P., & Zerfass, A. (2014). Key issues of public relations of Europe: Findings from the European Communication Monitor 2007-2014 (Temas clave de las relaciones públicas en Europa: Resultados del European Communication Monitor 2007-2014). Revista Internacional De Relaciones Publicas, 4(8), 5-26. Disponível em: http://www.cmgt.uni-leipzig.de/fileadmin/downloads/Publications/publication_pdf/2014-Vercic-Verhoeven-Zerfass-Key_issues_of_PR_of_Europe.pdf
Zerfass, A., & Oliveira, E. (2014). Estudo comparado do estado da comunicação estratégica em Portugal e na Europa European Communication Monitor 2013. In M. Martins & J. Veríssimo (Eds.). Comunicação Global, Cultura e Tecnologia (pp. 949-959). Lisbon: SOPCOM. Disponível em: http://revistas.ua.pt/index.php/sopcom/article/viewFile/4124/3794
Zerfass, A., Verhoeven, P., Moreno, A., Tench,R., & Verčič , D. (2016). European Communication Monitor 2016. Exploring trends in big data, stakeholder engagement and strategic communication. Results of a survey in 43 Countries. Brussels: EACD/EUPRERA, Quadriga Media Berlin. Disponível em: http://www.zerfass.de/ECM-WEBSITE/media/ECM2016-Results-ChartVersion.pdf
|